שלום אורח
שם משתמש
סיסמא
שכחתי סיסמא

הצטרפות לאתר
הוספת מתכון
 
 
 
קטגוריות
 
 
 


אחסון אתרים ירוק
 
 
» » » מתכון בריאות של אטריות אורז עם ברוקולי

מתכון בריאות של אטריות אורז עם ברוקולי


כולם, אבל כולם, נופלים לפעמים במקום שהכי אסור ליפול פה כשעושים ספורט – מתאמנים על בטן ריקה.

מאת: grafinet
תאריך הוספה: 2016-11-29

זה נשמע על פניו מאוד הגיוני – שורפים יותר ממה שמכניסים, ואם המאזן שלילי זו בטח נוסחה מנצחת לירידה במשקל ולדיאטת השנה, מה לא? אבל אתם יודעים מה קורה כשלא צורכים מזון בין 8 ל-12 שעות בכלל? הגוף עובר למוד של רעב, וזה ממש לא מה שאתם צריכים. מאגרי הגליקוגן מתחילים להתרוקן, רמת האינסולין יורדת והגוף עובר למצב של ניצול מקורות אנרגיה מהשומן שקיים בו.

אז תגידו, מה, אבל זה טוב לא? ככה בטח שורפים שומן. אז זהו, שכן ולא. עשו על זה מחקרים וגילו שדווקא לא שורפים ככה יותר קלוריות, ושלעומת זאת אכילה של פחמימות כמו אורז ואטריות לפני האימון, כשעתיים שלוש לפני, מגבירה את שריפת הקלוריות לאחר האימון, לעומת מצב של רעב שבו נשרפות קלוריות רק במהלך האימון עצמו.  חוץ מזה, שאימון על קיבה ריקה עלול לגרום לפירוק של השריר ולעולל לא מעט סיכונים בריאותיים כמו סחרחורות ותחושת עילפון.

וגם, אתם יודעים מה קורה כשמתאמנים על בטן ריקה? חוזרים הביתה טורפים מכל הבא לפה. אז מעבר לכך שזה לא ממש יעזור לכם להרזות, זה ממש לא בריא להתאמן כשרעבים. ואיך לא דיברנו גם על זה שהחומציות עולה במעלה הושט וסובלים מצרבות איומות. בקיצור, אל תעשו את זה לעצמכם. בדיוק מאותה סיבה גם לא מומלץ להתאמן כשחולים – אימון הוא משהו שדורש הרבה אנרגיה, וצריך לספק אותה לגוף עם תזונה נכונה בטרם האימון.

הנה מתכון בריאותי מעולה וטעים שכדאי לאכול לפני האימון הבא שלכם:

מתכון בריאות של אטריות אורז עם ברוקולי

קודם כל, מה צריך?

  • 150 גר' (מחצית חבילה) אטריות אורז
  • שלושה זרים גדולים של ברוקולי טרי או שקית ברוקולי קפוא fast freeze(מומלץ של סנפרוסט)
  • 1/2 כוס פרוסות שקדים
  • 5 שיני שום פרוסים
  • 3 שיני שום גדולים כתושים
  • 1/3 מיץ לימון טרי
  • לימון שלם

ועכשיו, איך מכינים?

  1. אה נו, זה נורא פשוט: מפרקים את הברוקולי לפרחים ומאדים או חולטים מעט במים עד שהברוקולי נהיה אכיל אבל לא רך.
  2. במקביל מרתיחים סיר עם מים ומכניסים את אטריות האורז לבישול.
  3. מחממים שתי כפות שמן קנולה במחבת גדולה, מוסיפים את פרוסות שיני השום, פרוסות השקדים ואת פרחי הברוקולי וממשיכים לבשל בערך עשר דקות על להקה קטנה – בינונית עם מכסה סגור למחצה כדי לתת לברוקולי עוד זמן בישול.
  4. כשתי דקות לפני סוף הבישול מוסיפים את השום הכתוש, את מיץ הלימון ומלח לפי הטעם.
  5. שוטפים את אטריות האורז במים קרירים, סוחטים עליהן חצי מהלימון השלם (החצי השני יבוא עם ההגשה)
  6. מוסיפים את תכולת המחבת, מערבבים היטב.
  7. שמים בצלחת את האטריות מעל את הברוקולי וחצי לימון בצד. ולהסתער על המעדן!

ערך קלורי למנה:

חצי חבילת אטריות אורז – 500 קל'

שקית ברוקולי של סנפרוסט – 240 קל'

חצי כוס שקדים פרוסים – 400 קל'

המתכון מספיק ל – 4 מנות , כל מנה = 280 קלוריות

בתאבון!

מבוסס על מתכון אטריות אורז עם ברוקולי מאתר עלית פיטנס



תגובות

הוסף תגובה הוספת תגובה

מתכונים חדשיםקו מפריד
arrow מרק סלק ותמר הנידי
arrow מתכון לעוף צלוי ברוטב דבש חרדל
arrow בשר וירקות מוסתרים לילדים שאוכלים רק פחמימות
arrow פרגית עם ירקות ואורז
arrow מרק אפונה פרווה

תגובות חדשותקו מפריד
מרק אפונה פרווה
פשוט מרק...
פנקייק
יצא מעולה...
בלינצ'ס גבינה שחור לבן
נראה טוב!
תחרות המתכונים לפסח 2013
למה אי אפשר...
תחרות המתכונים לפסח 2013
היי תמר

חדשים בקהילהקו מפריד

nisim
nisim
ThaCype
ThaCype
Darrylquams
Darrylquams

כל חברי הקהילה  arrows
קו מפריד