כיצד הקפדה על אכילה נכונה עוזרת לנו לתפקד טוב יותר בעבודה?

ימי העבודה שלנו מתחילים בשעת בוקר מוקדמת ומסתיימים לעיתים בשעה מאוחרת מאד.

אצל רבים מאיתנו, גם כשאנחנו כבר מגיעים הביתה לאחר יום העבודה, אנחנו ממשיכים לשבת מול המחשב, לדבר בטלפון ולחשוב "עבודה".

אורח חיים בריא והרגלי תזונה בריאים יכולים לסייע לנו להתפקד טוב יותר בתוך שגרה דורשנית שכזו, שגרה שמלווה רבים במאה ה-21.

 ארוחת בוקר מסודרת: גם במחיר של 5 דקות איחור לעבודה

כל יום מתחיל בבוקר ובהקשר לתזונה, כל בוקר צריך להתחיל בארוחת בוקר איכותית ומזינה. ארוחת בוקר עוזרת לנו להעלות את רמת האנרגיה בגוף ולהתניע את היום בצורה חלקה יותר. שתייה של נוזלים, אכילת פירות וירקות, פחמימות מלאות וחלבונים כחלק מהארוחה, יאפשרו לנו לקבל את כל מה שצריך כדי להרגיש טוב עם עצמנו כשאנחנו יוצאים לעבודה.

במהלך שעות הבוקר, כאשר אנחנו כבר עמוק בתוך העבודה, ארוחת הבוקר מסייעת לנו להימנע מנשנושים, חטיפים מזדמנים, שתיית קפה או משקאות קלים שיש במשרד וצריכת ג'אנק פוד שלא מסייע לריכוז ולשקט הנפשי שלנו בעבודה. למעשה, מזון מהיר ולא בריא כמו חטיפים, שתייה קלה או חטיפי שוקולד גורמים לעלייה מהירה ברמת האנרגיה אבל לאחר מכן ירידה ברמת הסוכר, כך שהאנרגיה והכוחות שלנו לא נשמרים בזכות אלו.

הפסקה מסודרת לארוחת צהריים: מעניקה מרווח נשימה חשוב

בשעות הצהריים אנחנו מתחילים להרגיש את קרקורי הבטן מתחת לשולחן המשרד. זה הזמן לעצור הכל, לצאת לנשום אוויר ולאכול ארוחת צהריים חמה ומזינה. העצירה הזו, אותה הפסקת צהריים שנמשכת בין חצי שעה לשעה, תלוי במקום העבודה שלכם, עוזרת לנו לאגור כוחות להמשך היום.

בלי עצירה לארוחה מחוץ למשרד, ליד שולחן, בזמן שבו אנחנו עוסקים רק באכילה, לא נרגיש איך האוכל משפיע וגורם לנו להחזיק מעמד. הפסקה לארוחה מסודרת משפיעה גם על הריכוז שלנו. אנחנו חוזרים למשרד לחלק השני של היום רעננים, אחרי ארוחה טובה ומזינה וגם מנוחה חשובה בין פגישה, לטלפון לעבודה על המחשב.

נשנושים שעושים לנו טוב: מסייעים לשמירה על רמת אנרגיה וריכוז גבוהה

בין הארוחות כדאי להימנע מנשנושים כמו חטיפים עתירי מלח ושומן או שוקולד חלב ועוגיות.
פירות, ירקות חתוכים, מעט אגוזים או יוגורט יכולים להיות חטיפים שעוזרים לנו לשמור על רמת אנרגיה גבוהה בכל זמן, ולכן גם על רמת ריכוז טובה יותר במהלך העבודה.

לבסוף, חשוב לזכור שלא רק אכילה נכונה של מזונות בריאים וסדר ארוחות קבוע מסייע לריכוז ולשמירה על הכוחות במהלך יום העבודה. עובדים רבים שותים לא מעט כוסות קפה במהלך היום במחשבה שמדובר בנוזלים שנכנסים אל הגוף. למעשה חשוב לדעת שקפה אינו משקה שיכול להחליף מים ולכן כדאי לדאוג לשתייה של 8-12 כוסות מים, לצד הקפה והתה.

הכתבה באדיבות חברת Sodexo Benefits  – חברה בינ"ל מובילה המספקת שירותי איכות חיים לעסקים

שתפו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

המלצת קריאה

עוד מהבלוג שלנו