מיצים טבעיים – בריאות לנו ולילדים!

סיקור מיוחד בנושא מיצים טבעיים, על הסגולות הבריאותיות שהם מציעים, אילו פירות מתאימים להכנת מיץ טבעי וכיצד תכינו מיץ טעים לילדים ולכם?

ברים שמציעים שייקים של פירות או ירקות, צצו להם בתל אביב ובשאר הערים כפטריות לאחר גשם. אין יותר מרענן ובריא, מאשר מיצים טבעיים שהם גם דיאטטיים ללא תוספת סוכר מלאכותי.

ישנם ספרים שלמים שנכתבו על הסגולות הבריאותיות של המיצים שעשויים מפירות וירקות. יש להיזהר בכל זאת, כאשר אתם עוצרים ליד דוכן מיץ טבעי, כמו למשל לשים לב, שהמיצים אינם מכילים סוכר שהמוכרים שמים לכם מבלי שתשימו לב. זו הסיבה שרבים כבר קונים מכונות מיוחדות ואספקה ביתית של מיצים טבעיים ומכינים להם ולידיהם מהמיצים הנפלאים שמגיעים היישר מן הטבע.

ניתן למצוא בסיס שונה למיצים הטבעיים כגון: חלב, מים או יוגורט יש להתרגל לבסיס המים יותר, שהוא בריא אך ישנם כאלה שאינם רגילים למרקם הדליל של השיק, במידה וזה המצב גם אצלכם, בקשו קרח, במידה ואתם דוכן מיצים, אך אם אתם מייצרים אותם בבית, למשל בבוקר לפני צאתכם לעבודה הוסיפו קרח שגם יעשיר את הטעם והרעננות.

אילו פירות יתאימו לכם להכנת מיץ טבעי?

זו עובדה ידועה, כי פירות מסוימים מכילים הרבה סוכר, מה שיכול לגרום להיפר אקטיביות בקרב ילדים שהם סובלים מתסמונת ADHD. בררו אילו פירות מתאימים להכנת מיצים לילדים.

מי ששומר על דיאטה, כדאי לברר אילו פירות מכילים פחות סוכר ולדעת כמה קלוריות עשוי להכיל כל כוס מיץ. למשל מיץ מתפוזים אינו מומלץ למי שסובל מהכליות. גם אלה שסבורים ששילוב של מיץ תפוזים עם גזר מלא בוויטמין C, עליהם לדעת, כי ויטמין זה מרגע סחיטת המיץ קיים 10 דקות ולאחר פרק זמן זה, היעילות שלו תרד.

הכנת מיצים טבעיים וטעימים לילדים

ילדים רבים אינם אוכלים פירות, אך אם תשלבו בבלנדר הביתי שלכם מבחר פירות שהם אוהבים בשייקים כמו למשל בננה ,מלון, מנגו ושאר פירות קפואים הם יאהבו את הרעיון, כי הטעם יזכיר להם את הגלידה שהם כל כך אוהבים.

תוכלו להכין להם בבוקר את מיץ הפירות הטבעי, בשילוב של חלב, יוגורט או מים -המרקם מזכיר נקטר שגם הם אוהבים לשתות מדי פעם והם ישתו את המיץ בהתלהבות רבה. יש להקפיד כי הפירות יהיו טבעיים ולא משימורים, אשר מצד אחד הם טעימים ומלאים בסוכר אבל מלאים בחומרי שימור שלבטח לא הייתם מעוניינים שיהיו בגוף של ילדיכם.

החוכמה בהכנת מיצים טבעיים היא הטריות של הפירות מהרגע שהם נשטפים ונחתכים ועוברים לבלנדר. זו הסיבה שגם אם תעברו מול דוכן שיקים בעיר, כדאי כי תבקשו מהמוכר שיחתוך מולכם את הפירות ולא ישתמש בפירות שנחתכו כבר מראש…

>> המידע באדיבות צוות האתר mabudi.co.il – "עבודי פירות קפואים"

שתפו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצת קריאה

עוד מהבלוג שלנו