הטיפים של ירדנה עובדיה להכנת מתכונים דיאטטיים

"אם זה טעים, זה משמין" היא משוואה שרבים מאמינים בה.

אולי בעבר היא אכן הייתה נכונה, אבל כיום מדובר בתירוץ של מי שמסרב להתמודד עם הקושי לשנות הרגלים שמושרשים בו עמוק ולעבור לתזונה נכונה, שכן בזכות המבחר הרחב של המזונות הקיימים בימינו, ועוד יותר הודות לידע הרב שצברנו בתחום התזונה והקשר שלה לבריאות, ישנם לא מעט מתכונים דיאטטיים וטעימים להפליא.

כך לדוגמה מתכונים דיאטטיים של ירדנה עובדיה, הדיאטנית המצליחה, משכילים לשמור על רמת קלוריות נמוכה ובמקביל לשמר את מרכיב ההנאה, שכן עובדיה מודעת היטב שדיאטה שלא מציעה גם הנאה מאוכל לא מאפשרת להתמיד בה.

חשוב להדגיש: תפריטי דיאטה של ירדנה עובדיה הם רק חלק מהשיטה המנצחת שהיא יצרה, לצד פעילות גופנית בתדירות נאותה ושינוי האופן שבו אנחנו מתייחסים לאוכל. אבל מתכון דיאטטי של ירדנה עובדיה הוא חומר למחשבה גם למי שלא נמצא בעיצומה של דיאטה.

מתכונים דיאטטיים של ירדנה עובדיה – איך עושים את זה נכון?

כמעט כל מתכון ניתן להפוך לדיאטטי יותר עם מעט מחשבה ותשומת לב.

כך, למשל, במתכונים שכוללים ביצים ניתן לוותר על החלמון ולהשתמש רק בחלבון ובכך לחסוך קלוריות יקרות. אם למשל המתכון המקורי כולל 2 ביצים הרי שמתכון דיאטטי של ירדנה עובדיה ימיר את 2 החלבונים ו- 2 החלמונים בחלמון אחד ושלושה חלבונים.

במקרים רבים, אגב, ניתן אף לוותר לגמרי על הביצים ולהחליף אותן באופציות בריאות יותר דוגמת מעט טחינה גולמית מעורבבת עם מים או מעט פירה מהול במים (עבור מאכלים מלוחים), חצי בננה מרוסקת או רסק תפוחי עץ (עבור מאכלים מתוקים) או שתיים-שלוש כפות קורנפלור ומעט מים (לכל סוגי המאכלים).

דרך אחרת היא להפחית את כמות המרכיבים המשמינים במתכון, ובפרט השמן, הסוכר והחמאה. ירדנה עובדיה ממליצה לעשות זאת בהדרגה, כדי לא ליצור שינוי חד מדי בטעם ובכך להכשיל את המעבר למתכון דיאטטי.

אם מורידים בכל פעם מעט מהשמן, הסוכר או החמאה, ההבדל בטעם לא יורגש כלל וכך ניתן להסתגל בהדרגה למאכלים עם פחות קלוריות וליהנות מהם באותה מידה.

עשבי תיבול – תוספת בריאה לטעם

המלצה נוספת של ירדנה עובדיה היא להוסיף לכל מאכל עשבי תיבול.

עשבי תיבול הופכים את המאכלים לבעלי טעם עמוק יותר ועשיר יותר ו"מחפים" על היעדרם של מרכיבים עתירי קלוריות שברוב המקרים גם אינם בריאים במיוחד.

יתרון נוסף של עשבי תיבול הוא התרומה שלהם לבריאותנו: אורגנו, למשל, קוטל חיידקים ומקל על שיעול, בזיליקום מסייע באיזון רמות סוכר בדם, כוסברה מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן ותורמת אשלגן וחומצה פולית ורוקט מאט את התנוונות הרשתית שמאפיינת אנשים מבוגרים – כך שלא בכדי תפריטי דיאטה של ירדנה עובדיה מבוססים על מתכונים עם שלל עשבי תיבול, כמובן בהתאם להעדפות האישיות של כל אדם.

שתפו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצת קריאה

עוד מהבלוג שלנו